Terapia Manualna Wrocław

Terapia manualna to metoda diagnostyczno-lecznicza wykorzystywana w leczeniu schorzeń narządu w ruchu. Celem terapii manualnej jest przywrócenie stawom odpowiedniej ruchomości (zapewniającej swobodę ruchu) oraz zniesienie dolegliwości bólowych. Terapia manualna ma bardzo długą tradycję – jej początki sięgają starożytności. Niegdyś specjalistów w tej dziedzinie nazywano kręgarzami, a metody ich działania wpisywały się w nurt medycyny ludowej. Obecnie terapia manualna jest uznawana za metodę leczniczą, a jej stosowanie wymaga odpowiedniego wykształcenia.

Czemu służy terapia manualna?

Terapia manualna jest wąską częścią fizjoterapii, która bada i leczy pacjentów z dysfunkcjami narządu ruchu takimi jak:

• ból kręgosłupa i stawów,
  • przykurcz stawu i sztywność mięśni,
  • niestabilność w obrębie stawów kończyn oraz kręgosłupa,
  • stany przeciążeniowe lub pooperacyjne.

Wskazaniami do terapii manualnej są także:

• bóle mięśni, głowy, karku,
  • dolegliwości pourazowe,
  • wady postawy (np. skolioza),
  • drętwienie kończyn,
  • zaburzenia snu.

Prowadzona przeze mnie na terenie Wrocławia terapia manualna służy przede wszystkim rozpoznaniu zaburzeń układu ruchu oraz leczeniu odwracalnych zmian funkcjonalnych w jego obrębie. Pomogę ci odzyskać swobodę ruchu i pozbyć się dolegliwości, które nie tylko powodują dyskomfort, ale także wpływają niekorzystnie na postawę ciała czy wzorce ruchowe, co może prowadzić do dalszych, poważniejszych problemów zdrowotnych.

Rehabilitacja manualna Wrocław – diagnostyka

Podstawą terapii manualnej jest diagnostyka. Jej elementami są wywiad z pacjentem, badanie fizykalne oraz testy diagnostyczne. Posługuję się specjalnymi testami manualnymi, za pomocą których można stwierdzić, co jest przyczyną twoich dolegliwości. Jeśli przykładowo doskwiera ci ból barku, można precyzyjnie stwierdzić czy przyczyną jest zbyt napięty mięsień, uciśnięty nerw czy też dysfunkcja stawu. Niekiedy diagnostykę warto poszerzyć o badania obrazowe, np. rezonans magnetyczny.

Po dokładnym badaniu przechodzimy do precyzyjnego leczenia. Leczymy wtedy to, co w badaniu okazało się przyczyną dolegliwości, ponieważ inne techniki stosuje się w przypadku mięśni, nerwu czy też stawu. Zaletą terapii manualnej jest to, że plan leczenia można opracować pod kątem twoich indywidualnych potrzeb i możliwości.

Jak wygląda terapia manualna? Wrocław

Terapia manualna to głównie praca na tkankach miękkich (łącznej, mięśniowej, nerwowej). Wywieram na nie odpowiedni nacisk, by je rozluźnić i złagodzić ból. Wykorzystuję przy tym cały wachlarz technik manualnych, a także pozycji ułożeniowych. Leczenie może być oparte na:

• poizometrycznej relaksacji mięśni,
  • rozciąganiu (stretching),
  • „nastawieniu” (manipulacje – często temu towarzyszy temu tzw. kliknięcie).
  • mobilizacjach stawowych,
  • manipulacjach powięziowych,
  • terapii punktów spustowych,
  • technikach masażu klasycznego.

Elementem terapii jest także edukacja pacjenta. Poinstruuję cię, jak zapobiegać dolegliwościom podczas wykonywania codziennych czynności, i nauczę ćwiczeń, które możesz samodzielnie wykonywać w domu.

Skuteczny masaż manualny kręgosłupa Wrocław

Dolegliwości, z którymi zgłaszają się do mnie pacjenci, najczęściej dotyczą bólu pleców. Przeprowadzany przeze mnie we Wrocławiu masaż manualny kręgosłupa, a także otaczających go tkanek miękkich, jest możliwy, jeśli nie ma ku temu żadnych przeciwwskazań. Należą do nich osteoporoza czy procesy zapalne. Jeżeli interesuje cię manualna terapia kręgosłupa, Wrocław oferuje wiele możliwości. Zachęcam do skorzystania z mojej oferty, która obejmuje m.in. właśnie tę usługę.

Na czym polega taka terapia? Istnieje wiele technik terapii manualnej kręgosłupa, a ich wybór powinien być uzależniony od twoich indywidualnych potrzeb. Prowadzona przeze mnie we Wrocławiu rehabilitacja manualna może obejmować np. mobilizację, polegającą na uciskaniu czy rozciąganiu tkanek miękkich wokół kręgosłupa: mięśni, więzadeł, ścięgien. Czynności te pozwalają zredukować napięcie w tych strukturach. To ono jest jedną z przyczyn bólu. Do technik terapii manualnej należą też manipulacje: krótkie, gwałtowne ruchy, które służą przywróceniu właściwego ułożenia przemieszczonych lub zablokowanych struktur.

Prowadzona przeze mnie we Wrocławiu terapia manualna jest niemal bezbolesna i przynosi natychmiastowe efekty. Głównym celem terapii jest zmniejszenie i likwidacja bólu oraz przywrócenie prawidłowych pozycji tkankom twojego ciała. Ten cel możemy osiągnąć już przy pierwszym spotkaniu, niemniej długofalowe korzyści odczujesz dzięki serii regularnych zabiegów.

Terapia manualna opiera się na tych 3 składowych:
BADANIE → → DIAGNOZA → → LECZENIE

Masz pytania?